2008. április 16., szerda

Meghalt Antal Imre...

Rating:
Category:Other

Elhunyt Antal Imre
2008 április 15-én, kedd reggel hosszú betegség után elhunyt
egyik nagy komikusunk.


Az óbudai Hospice házban érte a halál. Antal Imre a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán végzett és sokáig zongoraművész volt. Egy tévés szerkesztő felfigyelt jó humorára, így került a televízióhoz, ahol évtizedeken át szórakoztatta a nézőket. Antal Imre 72 éves volt.
Rákot diagnosztizáltak nála, és a betegséggel vívott küzdelem 2008. április 15-én ért véget.
A művészt az MTV és az RTL Klub is saját halottjának tekinti, mindkét csatorna emlékműsort közöl róla kedden este.

Antal Imre 1935. július 31-én született Hódmezővásárhelyen. Pedagógus szülei orvosnak szánták, de amikor unokatestvére zongoratanárnője meghallotta, hogy milyen tehetséges, más irányt vett az élete. 1947-ben a szegedi konzervatórium igazgatója, Kollár Pál felvette az intézménybe, ahol 1951-ben végzett. A család ezután felköltözött Budapestre, hogy fiuk a Nagymező utcai Erkel Ferenc Zeneművészeti Szakiskolában tanulhasson. Ötven évvel azután, hogy leérettségizett, volt osztálytársai találkozót szerveztek akkori törzshelyén, a Fészek klubban. A szakiskola után a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán folytatta tanulmányait, majd az Országos Filharmónia szólistája lett. Mivel diplomamunkájához gyakorlóoktatásra volt szüksége, ezért egy tanítványt vett maga mellé, aki nem volt más, mint az akkor nyolc éves Presser Gábor.

Az Erkel Ferenc-díjas (1984), érdemes művésznek (1988) két könyve jelent meg: 1991-ben került a boltokba a Pami című kötet (ezen a néven csak édesanyja szólíthatta), amelyben legérdekesebb élményeit gyűjtötte egybe (2002-ben újra kiadták), 1998-ban pedig az Antal Imre legjobb viccei. Nagylemezt adott ki Az Antal én vagyok címmel, az MC Papa és a Handa banda formációval pedig megjelentette a No limit című albumot.

Filmjei
* Szűzijáték (2006)
* Titkos hely (2003)
* A titkos hely (2002)
* Zene nélkül mit érek én? (1997)
* Johann Strauss: A denevér (1988)
* A Lusitania elsüllyesztése (1985)
* Csoport és közösség (1982)
* Második otthonunk: A munkahely (1978)
* Tíz év múlva (1978)
* Második otthonunk: Az áruház (1977)
* Második otthonunk: Az SZTK (1977)
* Bors (1968)
* A Hamis Izabella (1968)

...katt ide



Sajnos megint elveszítettünk egy nagy Művészt. Szomorú dolog, ami vele történt évek óta, mindenki csak ígérte a segítséget, aztán sokan magára hagyták....
(tisztelet a kivételnek)
Nyugodjék békéban.

Antal Imre válogatott poénjai az RTL klubon...

9 megjegyzés:

  1. Kedves Zsuzsa!
    Köszönöm szépen a megemlékezést a nagy művészre.
    Szeretettel. Valentinus

    VálaszTörlés
  2. pótolhatatlan művészt veszitettünk el. a tévén keresztül továbbra is velünk lesz.
    mindig emlékezünk rá.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szerettem őt.
    Nyugodjon Békében!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó humora volt, szerettem, kedveltem én is. A Szeszélyes évszakok nagyon kiemelkedő, műsora volt, sokunk kedvence...Nyugodjon békében.

    VálaszTörlés
  5. Azt hiszem Neki már ez a legjobb megnyugvás.

    VálaszTörlés
  6. Holnap, szombaton 13 órakkr helyezik örök nyugalomra a Farkasréti Temetőben.
    Antal Imre legkedvesebb kollégái, Kudlik Júlia, Rózsa György és Vágó István mond búcsúbeszédet az április 15-én elhunyt humorista temetésén
    (A sírjába helyezik szeretett Édesanyja hamvait is.)

    VálaszTörlés
  7. 2011. július 30. szombat 17:30 - 18:30
    MTV-1
    Hogy volt!?..
    Antal Imrére emlékezünk:
    "Antal Imre 1935. július 31-én született. A sokoldalú televíziósra, zongoristára, műsorvezetőre emlékezik mai összeállításunkban Pécsi Ildikó, Szinetár Miklós, Horvát János, Rózsa György, Gyökössy Zsolt és Nádas György, és a beszélgetés közben Antal Imre legjellegzetesebb műsoraiból mutatunk archív részleteket."

    VálaszTörlés