2008. június 28., szombat

Nagykovácsi Ilona : Matrózdal


Nagykovácsi Ilona 

 Született: 1910.01.27 Jászárokszállás. Előadóművésznő.
 Artistaként kezdte pályáját, énekelni tanult, majd elvégezte Rákosi Szidi Színiiskoláját. A Royal Orfeumhoz szerződött, ahol Békeffi László, Vadnay László darabjaiban játszott. Első igazi sikere Losonczy Dezső–Szenes Andor Egy kis tüzet kérek c. és Losonczy Dezső–Várnai Zseni Ezüstróka c. sanzonja volt. 1933 őszén az Andrássy úti Színház, 1934 őszétől a Terézkörúti Színpad tagja, ahol 1936-tól Ady-dalokat is énekelt Kurucz János megzenésítéséban. A 40-es évektől gyakran szerepelt a rádióban, Polgár Tibor zeneszerző-karmester irányításával, aki második férje lett. 1941-ben játszott a Madách Színházban. A Vigadóban koncerteket adott. 1944. márc. 19. után nem lépett színpadra. 1945 után tagja a Pódium Kabarénak, 1954-ben a Vidám Színpadnak, majd kávéházakban énekelt. Haláláig Torontóban élt, ott jelent meg Fény és árnyék c. önéletrajza 
(Toronto, 1982).Meghalt: 1995.06.10 Toronto

Nagykovácsi Ilona : Matrózdal
(Tengerész, ó szívem tengerész)

Lenn a parton áll egy kis lokál,
Tengerésznép mind csak abba jár,
Jim is, meg a John is,
Kicsi, meg nagy hajón is,
S a Bill, az édes, ott csak egyre rám vár.

Tengerész, ó szívem tengerész,
Hagyd a tengert, légy kissé merész!
Nem volt elég a tenger,
Nem volt elég a tenger?
Te nem vagy hal, te nem vagy hal, csak ember.

Á-á-á-á...

Szőke sellő, barna tengerész,
Csókodért szívünk mindenre kész.
Üljünk, fiúk, a napra,
Üljünk, fiúk, a napra!
A bőröm sima, hej, a bőröm barna.

Á-á-á-á...

Tengerész, ó szívem tengerész,
Hogyha most jössz, akkor vagy merész.
Jobb dolgod lesz rabomnak,
Jobb dolgod lesz rabomnak,
Ha dús hajammal szépen eltakarlak.



A képet Szakali Gábortól (todorszg) kaptam, köszönöm!

Tengerészdal - 

19 megjegyzés:

  1. Küldök mindjárt egy képet... a családi archívumból. A kép a Novara parancshídháza előtt készült, húderég... talán 1916-ban.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, kedves Gábor.

    VálaszTörlés
  3. Címre még nem küldtem képet. A saját albumomban, Novara alatt megtalálod, ha nem menne át.

    VálaszTörlés
  4. Oké, köszönöm, megnézem Nálad is.

    VálaszTörlés
  5. A kép nem jött át, én elhoztam, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  6. Azt gondoltam hogy legalàb le lehet tôlteni!

    VálaszTörlés
  7. Le lehet tölteni. Az Orbit kiválóan leszedi.

    VálaszTörlés
  8. Kellemes kis régi dal, de a szövege iszonyú blőd. Szerintem kár volt ideírni, hallgatva még elmegy, de olvasva szörnyű.

    VálaszTörlés
  9. Hát ez, és ilyen volt régen... A dal szövege nem rosszabb szerintem mint manapság némelyiké...
    Pedig többek kört egy régi sláger dal volt, sokat ment a rádióban is.

    VálaszTörlés
  10. Mivel Ottlik Géza írta, valóban egészen jól sikerült dalszöveg

    VálaszTörlés
  11. Nem találtam infót az írásoddal kapcsolatban:)

    Ezt én így láttam: szövegíró : Körmöczy László)
    Zeneszöveg
    Körmöczy László volt Szegeden rendező az 1900-s években.

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm meghallgattam, szép dal.
    üdv.
    H. lajos

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szívesen! Örülök, hogy tetszett:)

    VálaszTörlés
  14. Csókolom!
    A matrózdalt szerettem volna letölteni édesapámmal.
    Tetszik tudni segíteni, mert azt írja ki, hogy nem találja.
    Köszönöm.
    Endre

    VálaszTörlés
  15. Szia! Ott van az a dal, csak nem Mindenki láthatja. Most elérhető módban van.
    Üdvözlettel, Kinszi

    VálaszTörlés
  16. eredeti novara képeket tárgyakat vásárolnék.
    703155555 Nándor

    VálaszTörlés