2011. január 16., vasárnap

Finomságok...

Rating:
Category:Other
Rábukkantam a neten.... Egy ideje már keveset sütögetek, és nem szeretek már kísérletezgetni. Ami megtetszik, azt kipróbálom néha. Én csak kettőt másoltam ki, de a linket is beraktam! Köszönet érte a "készítőnek!

Kókuszos zabpelyhes keksz

Gyors, egyszerű, finom és a gyerekek imádják.



Hozzávalók:
- 12 deka liszt
- 12 deka zabpehely
- 10 deka barna cukor
- 6 deka kókuszreszelék
- 125 gramm Ráma margarin
- 2 evőkanál méz
- 1 evőkanál víz
- fél kiskanál szódabikarbóna

A sütőt előmelegítem 170 fokra. Míg melegszik, összekavarom a hozzávalókat az alábbiak szerint: a szárazakat egy tálba teszem és lazán összekeverem.
A margarint közepes lángon felolvasztom, hozzáadom a mézet-vizet, és végül a szódabikarbónát. Az így nyert habzó masszát elegyítem a száraz hozzávalókkal, ragacsos keveréket kapok, amiből pogácsaszerűségeket formázok és 15-20 perc alatt melegbarnára sütöm.
Állítólag napokig eláll, nálunk fél óra alatt elfogyott. Ebből a mennyiségből egy tepsinyi adagot kapunk.

¤¤¤¤¤

Gyümölcskenyér



Hozzávalók:

- kb 350-400 gramm vegyes gyümölcs (volt egy zacskó kandírozott gyümölcsöm, meg egy bontott mazsolám, azt is felapróztam, találtam még aszalt fügét és barackot, ezeket is kíméletlenül beáldoztam, pár szem diót és sótlan mogyorót is hozzászeltem, belereszeltem egy citrom és egy narancs héját is), melyeket nyakonöntöttem 1-2 deci jóféle édes tokajival, rákapartam egy vaníliarúd belsejét, meghintettem egy kiskanál fahéjjal-gyömbérrel, összekevertem és egy éjszakára a hűtőben altattam
- kb 180 gramm búzaliszt
- 100 gramm porcukor
- 2 kiskanál szódabikarbóna (vagy fél zacskó sütőpor)
- 1 kis szobahőn felejtett vaj (100 gramm)
- 3 egész tojás (+egy tojássárgája, ami megmaradt a mézeskalács cukormázából)

Másnap a lisztet összekeverem a szódabikarbónával és beleadagolom a többi hozzávalót. (robotgéppel kevertem simára), majd az áztatott gyümölcsöket óvatosan belekevertem a tésztába. Egy kivajazott-kilisztezett sütőformába simítottam és 150 fokos előmelegített sütőben kb egy egy óra alatt készre sütöttem. (tűpróbáig).


¤¤¤¤

Valentin napi csokis muffin

Hozzávalók:

- 20 deka liszt
- 15 deka cukor
- 5 deka kakaó
- 5 deka puha vaj
- 1 tojás
- 3 deci tej
- 1 kiskanál sütőpor

Az alapanyagokat összekeverem és előmelegített sütőben 180 fokon 20-25 perc alatt készre sütöm. (tűpróba kiállásáig).


Nekem tetszenek a receptek, nézzétek meg Ti is!: Boszikonyha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése