2011. március 27., vasárnap

Egy férfi a bíróságon


- Az ön tette minden kritikán aluli. Ahhoz, hogy az esküdtszék ne
életfogytiglanit adjon önnek, nagyon meggyőzőn magyarázatot kell adnia.


- Tisztelt bíró úr, az én feleségem olyan buta volt, hogy egyszerűen nem tudtam
magamat kontrollálni és kidobtam az ablakon.


- Az ön magyarázata nem elég, és ha azt szeretné, hogy még azelőtt
elítélnék az esküdtek, hogy befejezi a mondanivalóját, hát jobban teszi, ha
hihetőbb magyarázatot ad.


- Akkor elmesélem... Egy tízemeletes házban lakunk az utolsó emeleten. A
földszinten egy törpe család lakik. A szülők kb. egy méteresek a gyerekek 12 és
14 évesek, 70, ill. 90 centi magasak. Azon a napon azt mondtam a feleségemnek: -
Borzalmas lehet törpének lenni. Szegény család, mind ilyen kicsik.

- Igen, mondja a feleségem, igazi pireneusiak

- Pigmeusokat akartál mondani...

- Nem, pigmeus az ami az ember bőre alatt van amitől szeplős leszel

- Az pigment...

- Hagyjál már... A pigmentre a rómaiak írtak

- Drágám az pergamen

- Hogy lehetsz ilyen kulturálatlan? Pergamen, amikor egy író publikálja írása
egy részét.

- Bíró úr, elképzelheti, hogy itt nyeltem egyet, hogy ne folytassam a
beszélgetést fogtam egy újságot és elkezdtem olvasni. Alig helyezkedtem el a
kedvenc fotelomban, mikor a feleségem mellém állt egy könyvvel a kezében és azt
mondja: - Nézd, ez az amit egy író ír és könyv a neve, ha nem ismernéd még. Vedd
és olvasd a "Pompadúri márkízát"

- Kezembe vettem a könyvet és mondtam: Drágám, ez egy francia nyelvü könyv
"Marquise de Pompadour", ne próbáld lefordítani a címét.

- Ez szép... Te adsz nekem francia leckéket, mikor engem egy egyetemi
vektor tanított!!

- Annak nem vektor a neve, hanem lektor!

- Nem vagy normális, Lektor egy ókori görög hős volt.

- Az Hector volt és trójai...

- Hector egy területi mértékegység, te idióta!

- Az hektár, drágám.

- Nagyon meglep a kulturálatlanságod. Hektár az istenek itala.

- Az nektár - mondom én nagyot sóhajtva

- Fogalmad sincs neked, én tudom biztosan, még egy dal is volt amit két barátnő
duóban énekelt.

- Nem duónak mondják, hanem duettnek

- Már kezdesz idegesíteni, hogy vagy ennyire begyepesedett?

- Bíró úr, itt elfeketedett minden előttem, nem tudtam uralkodni magamon és
kidobtam az asszonyt az ablakon.

A teremben csend... a bíró nagyot csap a kalapáccsal és azt mondja:

- Szabad vagy, önvédelem volt. Én már Hektornál kidobtam volna.

3 megjegyzés:

  1. Kedves Zsuzsa!
    Ebéd után jólesett ez a "röhögés", amit produkáltam, elolvasva a történetet. Köszönet érte, hogy megosztottad velünk-:)))
    Szeretettel: Valentinus

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszett, mert én is jókat derültem rajta!
    A Psota Irén és a Major Tamás jutott az eszembe róla! (...azt írja az újság...)

    VálaszTörlés